ETAP 3: Ślubny wyjazd na Maderę

W końcu nadszedł nasz wielki wakacyjno-weselny wyjazd!

Rezerwując bilety, daliśmy sobie kilka dni na organizację dostawców i formalności, tak , żeby mieć wszystko ustalone i gotowe, zanim pojawią się pierwsi goście, z których większość lądowała na Maderze 3 dni przed wielkim dniem.

Co było pierwszą rzeczą po dotarciu do Funchal i zrzuceniu walizek?? Wszamanie dwóch telerzy przepysznych i długo wyczekiwanych lapas! (zdj.)

Lapas - Limpets: fried and served on a frying pan with garlic and butter; typical dish from Madeira
Lapas, koniecznie trzeba ich spróbować będąc na Maderze! Fot. Say Yes To Madeira

A potem już spędzaliśmy dnie na spotkaniach z kwiaciarką, wiolonczelistką, hotelem, ciastkarnią, kupiliśmy prezenty dla gości (buteleczki wina Madera oraz mały kawałek regionalnego ciasta) z  oraz pojechaliśmy załatwić formalności w urzędzie stanu cywilnego. Wszystko było pod kontrolą, więc mieliśmy kilka dni na to, by spędzić czas z bliskimi.

Środa była bardzo wyczekiwanym dla mnie dniem.. Prawie tak bardzo jak dzień samego ślubu. Tak się złożyło, że w ciągu kilku rodzin, z różnych stron świata przylatywała w tym samym czasie duża grupa najbliższych mi osób. Pierwszymi krewnymi odebranymi z lotniska była kuzynka z Londynu, wraz z mężem i córką. Kilka godzin po nich, z Południowej Afryki  dołączyła też do nas przyjaciółka i świadkowa Anna, a zaraz potem lądowała moja najbliższa rodzina z Polski – brat, rodzice, oraz 8-letnia siostrzenica, która chyba nabardziej ze wszystkiego podekscytowana była pierwszym lotem samolotem.

W czwartek przed weselem wybraliśmy się wszyscy razem na rejs katamaranem i oglądanie delfinów. Wspaniała przygoda, wspaniała pogoda, wspaniałe momenty spędzone z najukochańszymi osobami- wiedząc, że nie w takim samym gronie nie powtórzą się to już nigdy więcej, doceniałam każdą sekundę tego dnia.

Rejs oglądania delfinów z firmą VMT Madeira. Fot. VMT Madeira
Fot. Say Yes To Madeira
EN: Swimming with dolphins in Madeira is a great tour for spotting different animals ~ PL: pływanie z delfinami z Rota dos Cetáceos na Maderze to wspaniala okazja na zobaczenie wielu zwierzat w ich naturalnym srodowisku

Katamaran był strzałem w dzesiątkę, wycieczka podobała się nam wszystkim, to znaczy dzieciakom od lat 2 do 60-ciu.

Więcej o rejsach oglądania delfinów lub pływania z delfinami na Maderze, cenach i rodzajach wycieczek przeczytacie  [tutaj]

Chętnie spędziłabym z moimi ukochanymi każdy wolny dzień, jednak przez próbę uczesań w centrum Funchal, jednego dnia musiałam puścić ich w świat samych…  Zarezerwowaliśmy więc jedną z prywatnych wycieczek minivanem po wyspie. Jest to świetna opcja dla dużych grup i rodzin – wycieczka jest spersonalizowana tylko dla nas, a przy dużej grupie cena za osobę jest bardzo korzystna.

Tu nasze dwie gwiazdeczki zafascynowane szklanym tarasem nad najwyższym klifem Europy – Cabo Girao – 580m. :

Wieczorami, spotykaliśmy się natomiast różnymi grupami, z rodziną i znajomymi, przy przepysznych obiadach w restauracjach oraz…  mocnej ponchy pitej w lokalnych barach i przy stolikach uroczych uliczek starego miasta do późnych godzin nocnych. Kolejne cenne i niezapomniane momenty..

W piątek wieczorem męska część gościnnej brygady, urządziła panu młodemu mały wieczór kawalerski  – Pub Crawl – czyli po prostu kawalerską rundkę po najfajniejszych barach Starego Miasta. Zanim jednak uciekł mi na ową imprezę, mieliśmy moment żeby skorzystać z dobrodziejstw naszego hotelu, a zwłaszcza spa i basenów typu “infinity pools”.

Dzień poźniej, na tej samej platformie między basenami, mieliśmy wypowiedzieć sobie sakramentalne TAK!

EN: Infinity pools in Funchal, Madeira ~ PL: Baseny typu infinity pool w Funchal na portugalskiej Maderze
EN: Infinity pools in Funchal, Madeira ~ PL: Baseny typu infinity pool w hotelu w Funchal na portugalskiej Maderze