Snorkeling na Porto Santo (Archipelag Madera, Portugalia)

READ THIS POST IN ENGLISH   ◊   ZAKTUALIZOWANO: 19-12-2020

Snorkeling Porto Santo

Snorkeling oraz wyprawa kajakowa to poza pięknem plaży dwie inne atrakcje, które najmilej wspominamy z naszego pobytu na Porto Santo.

Wpis o kajakach znajdziecie TUTAJ, a dziś podzielimy się z Wami naszą relacją z dwóch sesji nurkowania z firmą Porto Santo Snorkeling Tour – zarówno pod słonecznym jak i zachmurzonym niebem.

Snorkeling na Porto Santo – 2020 – Filmik

Oto nasza filmowa relacja z drugiej, porannej wyprawy snorkelingowej we wrześniu 2020, podczas której to pogoda była wspaniała, a w basenie pływowym zobaczyliśmy wielu ciekawych gości:

ODTWÓRZ FILM NA YOUTUBE & SUBSKRYBUJCIE NA NASZ KANAŁ PO WIĘCEJ FILMÓW Z MADERY I PORTO SANTO

Tym razem nurkowaliśmy rano – Mathias odebrał nas około 8:30, około 8:40 dotarliśmy na miejsce, a około 9:00 byliśmy już gotowi do snorkelingu. Zatrzymaliśmy się w kwaterze zaraz obok basenu pływowego.

Snorkeling Madeira Islands - Snorkling spots Madeira and Porto Santo, Portugal
Porto Santo Rockpools. Where to go snorkel in Europe - Rockpool snorkelling in Madeira and Porto Santo, Portugal
Porto Santo Rock pools. Where to go snorkel in Europe - Rock pool snorkelling in Madeira and Porto Santo, Portugal

Potem, razem zeszliśmy do basenu pływowego, który tego dnia był pełen niesamowitych ryb i innych zwierząt.

Where to snorkel in Europe - Snorkeling in Madeira and Porto Santo, Portugal
Where to go snorkel in Europe - Snorkelling in Madeira and Porto Santo, Portugal
Europe snorkelling destinations - Best snorkelling spots Madeira and Porto Santo, Portugal
Europe snorkeling destinations - Best snorkelling spots Madeira and Porto Santo, Portugal
Snorkelling Madeira Islands - Best snorkelling spots Madeira and Porto Santo, Portugal

Widzieliśmy różne gatunki ryb, w tym trudną do zauważenia gładzicę europejską kamuflującą się pod piaskiem. Mieliśmy okazję obserwować kilka rozgwiazd, krabów i dużą ośmiornicę.

Naszymi co-uczestnikami była czteroosobowa rodzina mówiąca po portugalsku i dla wszystkich było to pierwsze doświadczenie w nurkowaniu z rurką. Jestem pewna, że podobało im się to tak samo jak nam.

Where to snorkel in Europe - Snorkeling in Madeira and Porto Santo, Portugal
Snorkelling in Europe - Best snorkelling spots Madeira and Porto Santo, Portugal
PICTURES ©SAYYESTOMADEIRA.COM

Podsumowując, było to znów świetne doświadczenie i wspaniały początek dnia na Porto Santo. Skończyliśmy sesję nurkowania przed lunchem, co pozwoliło nam spędzić całe popołudnie relaksując się na plaży.

Snorkeling na Porto Santo – 2019 – Pierwsza Wyprawa

Pierwszy raz wybraliśmy się natomiast nurkować na Porto Santo w maju 2019. Rezerwując bilety na prom i hotel, byliśmy przekonani, że maj to dobry czas na Porto Santo. Pogoda podczas naszej wizyty było jednak zbyt pochmurnie na opalanie. Co więc robić na Porto Santo w złą pogodę?

Jedną z najciekawszych rzeczy, które mogliśmy zrobić, było właśnie nurkowanie z rurką (snorkeling), więc tak właśnie zrobiliśmy i wykupiliśmy popołudniową wycieczkę.

Snorkeling in Portugal
Snorkeling Tours Porto Santo Portugal - Nurkowanie z rurką na Porto Santo w Portugalii

Jak wygląda sesja snurkowania z firmą Porto Santo Snorkeling Tour

Matias odebrał nas z hotelu o 4 po południu. Wskoczyliśmy do busa pełnego sprzętu i strojów do nurkowania, a tu od razu niespodzianka:

„Cześć!” – usłyszałam po polsku od uśmiechniętej blondynki siedzącej koło kierowcy. Przez cały czas byłam w kontakcie z Matiasem, Portugalczykiem, więc usłyszenie języka ojczystego było niezłym zaskoczeniem.

Iza okazała się niesamowicie interesującą osobą. Polka-farmaceutka, która z pasji i miłości wyemigrowała na tę malutką wysepkę na Oceanie Atlantyckim. Obecnie pracuje w jedynej aptece na wyspie, a po pracy poświęca się pasji – snorkeling.

Jeśli więc będziecie kiedyś na Porto Santo – nurkować lub kupować krem na oparzenia słoneczne w jedynej aptece,  koniecznie przekażcie Izie pozdrowienia ode mnie!

Wracając do sesji nurkowania…

W innym hotelu w Vila Baleira odebraliśmy jeszcze jednego uczestnika i udaliśmy się na plażę.

Po drodze, na naszą prośbę, zatrzymaliśmy się w najpiękniejszym punkcie widokowym na Porto Santo – Miradouro da Portela:

Portela Viewpoint in Porto Santo II Punkt widokowy Portela na Porto Santo

Po dotarciu na miejsce, wcisneliśmy zadki w stroje termalne i byliśmy gotowi.

Gdzie odbywa się sesja snorkelingu z Porto Santo Tours?

Z Porto Santo Snorkeling Tour nie nurkuje się z łodzi. Kilkugodzinna sesja odbywa się w basenie pływowym (rock pool), który znajduje się wewnątrz morskiego obszaru chronionego, gdzie zwierzęta nie boją się ludzi.

Plaże Porto Santo I Porto Santo beaches

Jakie stworzenia uda nam się zobaczyć nurkując na Porto Santo?

Ośmiornice, mątwy, 3 różne rodzaje muren, jeżowce, ogórki morskie, 3 różne rodzaje rozgwiazd, wężowidły, kraba pustelnika, kraba arrow crab, różne rodzaje ślimaków morskich, ryby skorpenowate, ryby skarusowate/papugoryby, ryby talasoma pawia, rozdymkowate, płaszczki, oraz, jak twierdzi Matias – syrenki. Te ostatnie, jak twierdzi, nie są gwarantowane, o nie proszę wypytać Matiasa 🙂

Snorkeling Tours Portugal: Co robić na Porto Santo - Najlepsze atrakcje na Porto Santo
Best of Porto Santo - snorkeling tours and activities II Najlepsze atrakcje Porto Santo - snurkowanie
Atrakcje na Porto Santo
Nurkowanie z rurką na Porto Santo w Portugalii

Podsumowanie

Nie jest to post sponsorowany, a moja opinia jest szczera. Takiego samego zdania było wiele innych osób, co zaowocowało pięcioma pełnymi gwiazdkami w ocenie Trip Advisor oraz tytułem „Najlepsza z wycieczek na Porto Santo”.

Brak doświadczenia ze snorkelingiem to żaden problem. Matias i Iza byli świetnymi instruktorami, bardzo dbającymi o bezpieczeństwo. Będą oni w stanie nauczyć Was podstaw snokelingu, a nurkowanie w płytkim basenie da początkującym większe poczucie bezpieczeństwa.

Są prawdziwymi pasjonatami natury, a wycieczka z nimi będzie świetną rozrywką chyba dla wszystkich – jest polecana rodzinom, dzieciom, grupom i podróżującym solo.

Rockpool snorkeling tour Porto Santo Portugal - Porto Santo tours II Wycieczki i rejsy na Porto Santo: nurkowanie z rurką w basenie pływowym
PICTURES ©PORTO SANTO TOURS

Sesja snorkelingu to chyba najlepsza opcja na złą pogodę na Porto Santo. Na wyspie takiej jak Porto Santo, której największą atrakcją jest plaża, a zadaszonych atrakcji jest jak na lekarstwo, nurkowanie z rurką jest zdecydowanie warte polecenia.

Ogromną zaletą jest także to, że jeśli nie mówicie w obcych językach, będziecie w stanie porozumieć się z Izą po polsku.

Tak więc: Po dawkę pozytywnej energii i wspaniale spędzony czas zapraszamy do kontaktu z Matiasem.

Miradouro da Portela

Kontakt z Porto Santo Tours

Porto Santo Tours strona oficjalna

TripAdvisor

Porto Santo Snorkeling Tour: kanał Youtube

Numer telefonu: 00351 911798989

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Pamiętajcie, że tak jak w przypadku chyba każdej aktywnej wycieczki na wyspach, zdarzyć się może, że warunki pogodowe nie będą sprzyjać, a sesja będzie musiała być przesunięta w czasie. Warto więc skontaktować się z organizatorami jak najszybciej (Jeśli snorkeling jest jedynym powodem wizyty na wyspie – nawet przed kupnem biletów).

Odtwórz wideo

Podobał Wam się ten wpis? Podzielcie się nim ze światem:

Najlepsze polskojęzyczne wycieczki na Maderze i Porto Santo - snorkeling / nurkowanie na Porto Santo
Najlepsze atrakcje na Porto Santo - snorkeling / nurkowanie na Maderze i Porto Santo w Portugalii
Najlepsze wycieczki i atrakcje na Porto Santo - snurkowanie na Porto Santo. Snorkelling w basenie pływowym.