ETAP 1: Decyzje, decyzje…

Slub na pomoście nad brzegiem oceanu w Funchal na Maderze
PHOTO: The Memory Shop - thememoryshop.pt

Dlaczego zdecydowaliśmy się na ślub za granicą? Dlaczego na Maderze? Czego nas to nauczyło i komu polecamy podobne rozwiązanie?

Powód: Ślub z obcokrajowcem za granicą

Mój mąż jest obcokrajowcem. Pochodzimy z różnych krajów europejskich, a mieszkamy w jeszcze innym. Nie mieliśmy jednej jedynej opcji organizacji ślubu „u siebie”, bo tych „u siebie” mieliśmy kilka.

Lecz przede wszystkim – w naszym przypadku, czyli gdy w grę wchodziło kilka narodowości i rezydencji, organizacja formalności nie była wcale taka prosta. Wykonaliśmy wiele telefonów, ale trafiliśmy na błędne koło. Dlatego też, by nie tracić więcej czasu i nerwów, zdecydowaliśmy się wynająć do pomocy znajomą, lokalną konsultantkę na Maderze. Jej pomoc była niezmierna i zapewne gdyby nie ona, nasz ślub nie odbyłby się w czas.

Przekonaliśmy się na własnej skórze, że ślub za granicą (w tak przyjaznym „ślubnym gościom” kraju, jak na przykład Portugalia) to dobra opcja dla osób planujących ślub z obcokrajowcem.

Ślub za granicą - Ślub w Europie - Ślub w Portugalii - Ślub na Maderze
Fot. Miguel Ponte Photography

Powód: Ślub obcokrajowców – formalności

Tak jak wspomniałam, Madera to wyspa przyjazna zagranicznym parom pragnących się pobrać i świetna opcja dla osób planujących ślub z obcokrajowcem. Z pomocą konsultantki, ślub da się zorganizować dość szybko, niezależnie od kraju pochodzenia partnerów. By pobrać się na Maderze nie trzeba być jej obywatelem lub rezydentem.

Powód: Miłość do Madery i jej piękno

Madera tak jak i małżonek skradła moje serce na zawsze, już od pierwszej wizyty. Maderę odwiedzamy regularnie, a każda wizyta jest dla mnie ogromnym powodem do radości. O znudzeniu wyspą nie ma mowy. Madera zdecydowanie łapie za serce, wycisza i zachwyca pięknem. To Madera właśnie, spośród wszystkich miejsc, które rozważaliśmy, oferowała nam najpiękniejsze krajobrazy i najwspanialsze lokalizacje na ceremonię na świeżym powietrzu.

Powód: Sezon ślubny 365 dni w roku

Na Maderze pogoda jest dobra przez cały rok, mogliśmy więc mieć swój wymarzony ślub w ciepłym miesiącu, bez konieczności rezerwowania miejsca z dużym wyprzedzeniem. Na Maderze mamy ogromny wybór lokali i łatwiej jest znaleźć wolny termin. Oboje nie chcieliśmy planować wesela przez długie lata, bez problemu udało nam się zarezerwować termin w najlepiej pasującym dla nas okresie, z tylko kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.

ZOBACZ TAKŻE: Pogoda i klimat Madery – wstęp  I  Relacje pogodowe w różnych miesiącach

Powód: Wiele opcji na każdy budżet i styl

Madera to świetne miejsce na nowoczesne, luksusowe i eleganckie śluby, jak i na małe, tanie i nieformalne uroczystości lub śluby w stylu rusytykalnym / boho. Ślub można urządzić w hotelach, restauracjach, willach, nad oceanem, na łonie natury lub w zupełnie odludnych miejscach

ZOBACZ TAKŻE: Katalog miejsc na ślub na Maderze

Ślub za granicą ceny - ślub w Portugalii konsultantka- ślub na Maderze - Miejsca na ślub za granicą.
PHOTO: The Memory Shop - thememoryshop.pt
Boho huwelijk inspiratie - Trouwen in Portugal -huwelijk in het buitenland - bestemming bruiloft op Madeira - trouwfotoshoot op Madeira

Niektóre filmy z miejsc i hoteli ślubnych na Maderze znaleźć można na tej playliście YouTube. Oto jedno z naszych ulubionych i nietypowych miejsc na mały ślub na Maderze:

Powód: Blisko bliskich

Zawsze chciałam wziąć ślub w plenerze, ślub za granicą, jednak nie chciałam swoim wyborem sprawiać, że większość gości odmówi. Jak dla mnie obecność moich najbliższych oraz bycie poprowadzoną do ślubu przez tatę było ogromnie ważne. Wiele osób jest ograniczona budżetem oraz brakiem czasu- wybierając daleką lokalizację wiążącą się z długą podróżą, zmianą stref czasowych i jetlagiem, raczej odstraszymy naszych gości. Wielu w nich może czuć się urażona wyborem.

Madera była dobrym kompromisem, oferowała dobrą pogodę, wspaniałe miejsca na ślub w plenerze, a jej położenie jest plusem. Na Maderę dostać się jest z Polski raczej łatwo, bezpośrednie loty czarterowe na Maderę z wielu miast Polski są w bardzo przystępnych cenach i trwają tylko ok. 4 godziny.  Lecimy na południe, więc nie musimy się też martwić o zmęczenie spowodowane zmianą czasu.

ZOBACZ: OFERTY WCZASÓW Z LOTEM Z POLSKI

Where to stay in Santana, Madeira - Quinta de Furao review - Gdzie zatrzymać się na Maderze - Quinta do Furao Santana recenzje, opinie, zdjęcia

Powód ekonomiczny

Jeśli chodzi o koszty: ślub w Portugalii kosztować może nawet mniej niż w Polsce. Jeśli zważamy na budżet, możemy wybrać restauracje, gdzie cena za osobę jest niższa niż 30-40 euro/+-130-170 zł. Jeśli zaś chcemy pobrać się z malutkim gronie lub zupełnie sami, ślub w urzędzie da się zorganizować już od około 3,100 zł, a ślub w plenerze od około 3,800 zł.

Jedno z tańszych, lecz bardzo pięknych miejsc na ślub to Estalagem da Ponta do Sol.

Powód: wymówka na wspaniałe wakacje dla moich bliskich

Gdzieś w środku serca moim motywatorem była jednak przewspaniała możliwość posiadania całej swojej rodziny i bliskich rozrzuconych po całym świecie, w tym samym magicznym miejscu i tym samym czasie…

Trochę już w życiu podróżowałam i zawsze ze zdrową zazdrością patrzyłam na duże rodziny, nawet wielopokoleniowe, podróżujące razem. Nasza rodzina jest rozrzucona po świecie, każdy zajęty jest swoimi obowiązkami lub ograniczony budżetem, więc nigdy w życiu nie wyjechaliśmy za granice jako grupa.

W tym samym stopniu jak na sam ślub radowała mnie myśl o zebraniu wszystkich moich najbliższych i spędzeniu z nimi aktywnie czasu w tak cudownym miejscu. Ideą wyboru Madery było to, że każdy, kto przyleci na ślub, zostanie na wyspie przynajmniej kilka dodatkowych dni, które spędzimy razem, i rzeczywiście, były to wspaniałe i niezapomniane chwile. Wybraliśmy się na przykład liczną grupą na wspaniały rejs obserwacji delfinów, który dla wielu z nas pozostanie niezapomnianym przeżyciem.

Delfiny Madera - rejsy obserwacji delfinów i wielorybów na Maderze. Pływanie z delfinami na Maderze. Delfiny - Ceny rejsów Funchal.

Decyzja – data

Jako że nie jesteśmy już dwudziestolatkami, żadnemu z nas nie pasowało dwuletnie planowanie wielkiej imprezy. Chcieliśmy jak najszybciej załatwić formalności i oficjalnie zacząć naszą międzynarodową rodzinę. Jesień tego samego roku, około pół roku po zaręczynach była terminem najbardziej odpowiednim.

Hotel, który nam się podobał, miał dwa wolne terminy- 21 i 28 października. Wybraliśmy datę 21.10.2017, nie zdając sobie sprawy, jak wielkiego mieliśmy trafa. Jak się okazało dwa miesiące później, sobota 21.10.2017 była ostatnim możliwym terminem z lotami bezpośrednimi między Polską a Maderą. Oszczędziliśmy więc wielu gościom długich podróży z przesiadkami.

CZYTAJ DALEJ: ETAP 2 – PRZYGOTOWANIA

Często bywa tak, że podjęcie decyzji o ślubie to najtrudniejsza część przygotowań. W naszym przypadku same przygotowania ślubne trwały krócej, niż podjęcie samej decyzji o miejscu i czasie ślubu.

Dziś na szczęście wiemy, że w przypadku ślubów z obcokrajowcem, ślub na Maderze jest zdecydowanie dobrą opcją, którą polecamy innym parom.